Dag 6 from Youri - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van JeVe DROOM - WaarBenJij.nu Dag 6 from Youri - Reisverslag uit Miniş, Roemenië van JeVe DROOM - WaarBenJij.nu

Dag 6 from Youri

Door: jeveDROOM

Blijf op de hoogte en volg JeVe

06 Juli 2012 | Roemenië, Miniş

Dag 6

Martijn en ik (Youri) moeten nu 1 dag op de camping helpen, een kleine rustdag maar ook weer niet. Boodschappen doen en koken en andere klusjes. Een normale dag is sochtens werken, smiddags chillen aan t meer of op de camping altyd bloed heet en savonds is het verschillend. De sfeer in de groep is kei gezellig en ik kan hier veel lachen. Ik werk bij een gezin die geen elektrische tijd hebben en 1 klein slaapkamertje en een keukentje en ze wonen in de middle of noware. Deze man heeft 1 arm en hij kan daar echt veel mee zoals auto rijden met schakel, timmeren en zagen. Dat ziet er echt knap uit. Hij schakelt en stuurt dus met 1 hand en dat is al knap maar al helemaal hier want de wegen zijn hier abnormaal slecht zoals grote gaten in de weg en de helft is niet van alsfalt en ze rijden als idioten. Over het werk bij ons we kregen een berg met hout en daar moesten wij een nieuwe keuken zien te bouwen tot nu gaat alles prima en zijn wij nog bijna blijer dan het gezin omdat alles goed gaat en we eigenlijk best wel trots op ons zijn. Dus ik heb het erg naar mn zin hier. Het is hier ongeveer elke dag tussen de 35 en 42 graden en een heerlyke zon en op zn warms ben je super blij met een zuchtje wind. Je houdt je er niet zo mee bezig maar de mensen hier leven echt in armoede zonder al dat luxe spul en ik ben blij dat ik nu zo'n gezin mag helpen en ik vind het zeker niet erg om te doen ookal ben ik lui en heb ik een hekel aan werken. Ik vind het gewoon leuk om te doen. Ik heb in 1 week ook nog nooit zoveel gezweet als hier en af en toe werken in 40 graden. We werken sws niet later dan half 2 en meestal stoppen we al iets in eerder want dan is t niet meer te doen en is het tijd om te chillen en een siesta. Ik ben blij dat ik het naar mn zin heb en zo'n gezellige groep om me heen heb en de leiding is natuurlyk ook tof. Je mag veel maar wel goeie regels. 

Groetjes van de hele groep.

Made by : Youri van den Broek 

  • 06 Juli 2012 - 06:51

    Michel:

    Tip voor de timmermannen: houdt de hamer met twee handen vast, kun je nooit op je duim slaan... Flauw he ?? Succes met het werk en petje af voor jullie prestaties !!

  • 06 Juli 2012 - 06:53

    Michel:

    Voor de timmervrouwen geldt dit natuur ook !!

  • 06 Juli 2012 - 07:27

    Thera:

    Dat zijn nog eens goede berichten! Tijd voor jezelf en je sociale contacten maar toch ook nog genoeg tijd mensen te helpen die het heel hard nodig hebben! Geniet er van zo met z'n allen. En leiding petje af als je tof wordt genoemd, doe je het goed!

  • 06 Juli 2012 - 08:06

    Kees & Willemien:

    Het is fijn om te lezen dat jullie het erg naar je zin hebben en er het beste van weten te maken.
    We kijken elke dag uit naar jullie berichten en foto's,
    Vooral de foto's zijn erg leuk, vooral als je je eigen dochter ziet zagen bij + 35 gr op een Slee, hoe COOL wil je het hebben.

  • 06 Juli 2012 - 10:28

    Ria Van Velsen:

    We genieten hier van de mooie verslagen, zo hebben we een klein beetje een idee hoe jullie het hebben.
    Heel veel plezier met z'n allen en maak maar flink veel foto's want we willen alles zien! We zijn trots op jullie allen.

  • 06 Juli 2012 - 11:06

    Oma Riet:

    TOV ME/OD..=hardstikke goed!!!
    gazodoor, liefs Oma


  • 06 Juli 2012 - 11:27

    Erna:

    Mooi verslag Youri! Fijn dat jullie het zo goed met elkaar hebben. En petje af voor het harde werken met die hitte! Geniet ervan :-)

  • 06 Juli 2012 - 13:28

    Art En Waninka:

    He M&R en Jente en Kaj,

    Even een berichtje uit het zonnige Nederland om jullie te laten weten dat we aan jullie denken!! Wat leuk om te zien en te lezen wat jullie doen!!
    Een dikke kus voor Jente en Kaj!!
    Hier gaat trouwens ook alles goed!! Wij gaan volgende week op vakantie!
    Geniet nog even met zn allen!! Veel succes en plezier! Jullie doen goed werk
    groetjes,
    Art en Wanin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Miniş

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Juli 2012

Allemaal weer veilig thuis

16 Juli 2012

De laatste dag

16 Juli 2012

Losse eindjes (foto/video)

15 Juli 2012

Snelle blog

14 Juli 2012

An alles komp een end
JeVe

Actief sinds 14 Mei 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 33935

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 17 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: